Monday 12 January 2009

Monday's Laugh

2478095707_e490c6aaf6

Semalam aku dah gunting rambut, gunting-gunting banyak lah orang punya reaksi. Kebanyakkan aku digelak dan digelar macam-macam. Nak buat macam mana budak sekolah lagi, terpaksa lah gunting juga. Setelah 1/2 tahun tak gunting rambut kecuali di bahagian tertentu oleh cikgu. Sebelum ni panas juga lah telinga ni kena nasihat demi nasihat suruh gunting, diarang kata serabai lah, kusut tengok lah, budak sekolah buat cara budak sekolah lah.

Keluar je kedai gunting rambut, kakak aku kutip aku bawak balik, dekat kereta dia tak habis-habis sengih, "muka kau lain gila lah". Balik rumah adik aku pulak tak habis-habis sengih. So, aku pergi lah sekolah esok harinya dengan rambut pendek gila buat masa 2 tahun ni. Sampai je sekolah aku dah digelak oleh anak Nindar. Lepastu jalan-jalan je, budak-budak sebaya dengan aku pulak kata, "pendek gila rambut ang, kelakar gila muka ang" aku pun rileks je lah buat bodoh.

  Next, ada taklimat pasal pakej percutian 3 hari 2 malam semua dekat surau, ada orang main rambut aku dekat belakang guna pen, dalam hati aku "dia ni nak aku botak licin gak ni, tak puas hati aku terlepas tahun lepas ni" aku buat bodoh je lah, dia ni seorang ehem ehem, terpaksa lah hormat. Tapi jalan-jalan je dekat area sekolah, ada cikgu ni puji aku, kata aku nampak kemas, ada yg kata "Nabil, New Look eh!" aku pun sengih-sengih je lah.

Setelah difikirkan balik, sebabkan rambut aku dipandang buruk semua pengajar, sebabkan rambut, aku result teruk nak lari sini sana, sampai 4 bulan tak masuk perhimpunan. Aku cuma nak bawak New Image, tapi kena kayuh perlahan-lahaan sebab baru first day beb.

Balik je rumah, lepak dengan rakan rukun tetangga, diarang dah gelak tak henti-henti tgk muka aku, aku pun panas je lah, ada kata macam Abu Bakar Ela, dulu macam M. Daud Kilau tapi tak sekilau dia. tapi semua gelak tak henti-henti macam mabuk. Aku sabar je lah, nak buat macam mana, tapi fikir balik, awal-awal je, lepas ni depa dah biasa dah. Awal tahun biarlah kemas supaya tak rimas, nanti akhir tahun aku nak try lagi macam tahun lepas buat orang lain jadi rimas, hehe. Cheers!

xx

nabil

2 comments:

shahir zambri said...

cantik lah.
nnti aku nak tgk muka kau pulak.
tgk aku ketawa macam mana.

Sid Nabil said...

haha, pendek gila ja. bukannya apa, muka nmpk pelik jelah, sblm ni tebalkan