Wednesday 24 December 2008

M. Nasir - Suatu Hari di Hari Natal

75976130_afcedf3553

*telah dirembat daripada flickr

  Pakcik gemuk berjagut putih mesti difikiran anak-anak kecil mat salleh time ni.  Hadiah konon dari langit timpa mereka, pak santa konon beri rupa-rupanya hanya dogeng, bang bang bom!

  Malam krismas aku tak berapa enak macam tahun lepas lah, tahun lepas pi overnight dengan kawan-kawan, tengok orang mabuk sini sana, aishh. Tahun ni punya, lebih banyak kenduri hari natal lah dekat kawasan rumah aku, orang cina dan india buat party sampai late night. Agak meriah juga lah telinga mendengar. Botol bergelimpangan depan rumah masing-masing. The Hood aku memang masyarakat majmuk.

  Kenduri sini sana, memang kereta pun banyak lah sini sana. Jam telepon nokia pun dah menunjukkan sudah pukul 11.30 malam. Gegas pulang si anak muda ini, bukak tv kebosanan melarat. Ingat malam krismas banyak cerita best, bosan-bosan. Peluang ini, saya mengucapkan selamat menyambut hari natal dan selamat bercuti dan selamat tahun baru kalendar kafir. Mintak-mintak pakcik gemuk berjanggut putih datang rumah aku malam ni. Ho Ho Merry X'mas!

xx

nabil

1 comment:

shahir zambri said...

selamat2 juga pegang slip.