Tuesday 13 January 2009

Disebalik Satu Kumpulan

CNV000022  

Hari kedua aku naik sekolah ni, banyak benda yang aku dah mula rindu, kembar Shahir, kawan baik aku, Mustaqim dan si perajuk Shauqy. Kesian dengan Mus lah tak dapat teruskan perjuangan bersama dengan aku.

Harini angin asyik bertiupan sampai aku punya kelas yang 24 jam blackout tak rasa panas, sedap lah cuaca harini. Tapi yang aku hairan time bila nama kumpulan Usrah ditampal, aku dan rakan-rakan dapat satu team, memang sejarah gila lah. Tak pernah dapat team macam ni. Tapi aku pikir balik mesti ada apa-apa ni. Mesti ada udang disebalik batu kita orang satu team.

So, petang tu ada lah Usrah ni. Kami masuk lambat, sebab aku pi usha buku dekat kantin. Buat muka tebal je lah, sebabkan kami lambat, yang ada dekat kelas tu Qayyum dan Qayyim macam Upin dan Ipin. blablabla,  ustaz tu dah cakap kat kitaorang, ini punya kumpulan, kumpulan tit top sekolah. kami pun kena lah macam-macam sindiran dan soalan yang boleh koyak seluar dalam.

Cerita lah macam-macam pasal perangai pelik budak-budak yang ke kaunseling. Lesbian lah, takda kasih sayang parents lah, pelik-pelik.  Tapi yang aku perasan time sepanjang Usrah tu, kami bincang pasal agama 20% je, yang lain pasal perangai lah, disiplin lah. Totally banyak pasal kaunseling.

Lebih baik depa tukar Usrah kepada masa Kaunseling je, ni tak fair lah kami dengan budak-budak lain. Semua benda stock nak sindir dan bagi soalan peribadi sedalam-dalam. Aihhh, come on lah. tak kisah lah sebabkan blog ni aku nak dipanggil ke bilik kaunseling, blog aku ni dah jadi tempat benda yang aku pelik, hairan dan tak puas hati. kalau nak cakap face to face nanti jadi kes kurang ajar dengan guru pulak. Baik aku Ubah Sebelum Parah.

xx

nabil

1 comment:

A Taqiyuddin said...

Baik kau edit balik, cerita yang alien cerita toksah cerita balik.Macam tak payah? :O